Bois de Coulon →16.4 km, 160m hoogteverschil

Het Bois de Coulon wordt gekenmerkt door veel halfverharde wegen, de zogenaamde karrensporen. Het eerste deel loopt u door loofbomenbos. Bij Montliffé kunt u genieten van prachtige vergezichten. Halverwege komt u langs een schitterend meertje omgeven door bos en vooral stilte. Deze wandeling is na hevige regenval af te raden omdat het pad vanaf Montlifé dan veranderd in een klein beekje en u er niet langs kunt.

Hoogteverschillen tijdens de wandeling:

Routebeschrijving:

• Neem het oude weggetje naar de hoofdweg, D 945, ga deze rechts op en loop de brug over.
  • Ga de 2e weg rechts en sla direct linksaf het pad omhoog in.
  • U komt uit op de verharde weg, ga hier linksaf.
  • Bij het kerkje rechtsaf.
  • Op de T-splitsing rechtsaf slaan.
  • Bois de Coulon, MorvanOp de volgende Y-splitsing links aanhouden, het pad naar rechts is een doodlopende weg.
  • Meteen na 2 meertjes linksaf het bospad in, volg dit pad tot u bij een halfverharde weg uitkomt. Ga hier rechtsaf.
  • Deze weg draait na ongeveer 1 km vrij scherp naar links en stijgt langzaam.
  • Na nog ongeveer 1 km volgt wederom een scherpe bocht naar links, u blijft het pad volgen. U klimt naar de hoogte Le Mauvais Pas, 358m.
  • Op dit hoogste punt is de weg duidelijk verbreed, net een soort onverhard plein. U ziet een 4-sprong.
  • U gaat rechtsaf het bospad omhoog op, na 250m. ligt links van het pad een grote langwerpige steen “La belle Pierre”.

Wilt u deze route wandelen boek dan uw vakantie bij Hotel Camping Sur Yonne en u ontvangt de volledige beschrijving!