Aquaduct van Montreuillon → 16 km, 160m hoogteverschil

Deze wandeling voert u door prachtige dennen- en loofboombossen. U loopt over het schitterende Aquaduct van Montreuillon dat  55 m. hoog is en gemetselde bogen heeft. Vandaar heeft u een geweldig uitzicht over het dal van l’Yonne. U loopt terug langs het Rigole. Dit loopt op één hoogtelijn en is het toevoerkanaal voor het water in het Canal du Nivernais om het hier over een flink hoogteverschil te krijgen.

Hoogteverschillen tijdens de wandeling:

Hoogteverschillen wandeling Montreuillon, Morvan

Routebeschrijving:

wandeling-montreuillon

• Vanuit Sur Yonne gaat u rechtsaf de verharde weg op, D945, en loopt u over de brug.
  • Neem de 2e verharde weg naar rechts, naar Reviry.
  • Volg de weg richting Mouron (niet naar Mouron lopen).Neem na 50 meter het zandpad rechts, er staat een gele markering op de elektrapaal aangegeven.
    De route wordt vanaf hier met een gele markering aangegeven.
  • Neem het 2e pad links, dit is een y splitsing. U loopt een soort droogstaande beek in.
  • Aan het einde van dit pad gaat u linksaf, een karrenspoor op.
  • U blijft het pad volgen door links aan te houden. U komt op een open plek aan de rand van het bos uit. Blijf aan de linkerkant.  LET OP!, niet het karrenspoor blijven volgen, op de openstaande groene slagboom staat een geel kruis wat inhoudt dat u dit spoor niet moet volgen. Neem het kleine paadje links van het karrenspoor. Dit pad blijft een tijd langs het karrenspoor lopen en buigt tenslotte links van het karrenspoor af.
  • U volgt dit pad ongeveer ¾ uur, u blijft de gele route volgen.

Wilt u deze route wandelen boek dan uw vakantie bij Hotel Camping Sur Yonne en u ontvangt de volledige beschrijving!