Sardy les Épiry – Canal du Nivernais – Fussilly → 22 km, 90m hoogteverschil

Deze wandeling voert u langs het Canal du Nivernais, ook daar waar hij in tunnels onder de grond loopt, langs kleine dorpjes met schitterende uitzichten en door het Bois de la Collancelle.
Het Canal du Nivernais is begin 1800 aangelegd om het vele hout dat de Morvan rijk is te transporteren naar Parijs. Kort nadat het Canal gereed is komt de stroomtrein waardoor het Canal du Nivernais al snel buiten gebruik raakt. In de 20e eeuw wordt het Canal nieuw leven in geblazen door het geschikt te maken voor het toerisme. Onderweg loopt u de kans om tal van bootjes die de 16 sluizen passeren die u in dit deel van het Canal du Nivernais tegenkomt hetgeen vaak een mooi schouwspel oplevert.

Hoogteverschillen tijdens de wandeling:

Wandeling Morvan langs het Canal du Nivernais

Routebeschrijving:

• Neem het oude weggetje naar de hoofdweg, D 945.
  • Steek dit recht over en loop tussen de huizen door, u komt op een paadje dat tussen de weilanden door naar boven loopt.
  • Aan het einde van het pad gaat u rechtsaf de verharde weg op.
  • 1e weg rechtsaf.
  • Ga de 2e weg rechts (Y-sprong) een zandpad op.
  • U komt op de verharde weg, D985, sla rechtsaf.
  • Neem de 1e verharde weg links, D 297, richting Sardy-les-Épiry.
  • U vervolgt deze weg tot u bij een bruggetje met het bordje Canal du Nivernais komt.
  • Steek het bruggetje over en ga direct linksaf. Aan uw rechterhand ziet u het Bureau Touristique.
  • U volgt het weggetje langs het Canal du Nivernais, aan het einde gaat u linksaf de brug over en direct weer rechts.
  • Na de eerste onderdoorgang, het Canal du Nivernais verdwijnt ondergronds gaat u linksaf.
  • U loopt langs de Ferme de Mouas, na deze boerderij gaat u de 1e weg links naar Mouas.
  • In Mouas gaat u de 1e weg rechts

Wilt u deze route wandelen boek dan uw vakantie bij Hotel Camping Sur Yonne en u ontvangt de volledige beschrijving!